1-A

Een zomer

met glans…

Voorwoord  Door: Rob Hüskens

Als je straks – terug van een welverdiende zomervakantie – je koffers weer uitpakt, stap je dan ook weer in het ‘oude normaal’? Het klinkt, zo aan het begin van deze oranje zomer, bijna te mooi om waar te zijn: Klaas Knot die namens DNB een veel sneller herstel van de economie aankondigt; versnelde versoepelingen en elkaar weer op kunnen zoeken; vooruitzichten op een zomerperiode die weer iets van de oude glans lijkt terug te krijgen… Maar hoe glansrijk is het oude normaal eigenlijk?

Als ondernemer kan ik niet wachten om een streep te trekken onder de achterliggende maanden en weer vol aan de slag te gaan. En om me heen zie ik collega-ondernemers, werknemers en collega’s die reikhalzend uitkijken naar een volledige terugkeer naar hun werk. Even bijtanken en weer door!


Zeggen we straks: ‘Zo, dit was ’t dan?’ Of gunnen we onszelf nog een moment om de wijze lessen uit de afgelopen periode tot ons te nemen? De achterliggende periode heeft ons wat mij betreft stevig met de neus op de feiten gedrukt. Hoe kun je omgaan met veranderingen? Veranderingen waren de afgelopen tijd geen keuze, er was een noodzaak, een urgentie… Wendbaarheid is wat mij betreft dan ook nu al het woord van 2021. Wendbaarheid in denken en doen.


Ik vind het enorm inspirerend om te zien hoe werkzaamheden in het afgelopen anderhalf jaar in no time anders georganiseerd werden. Nieuwe diensten zagen het levenslicht; bestaande diensten werden omgevormd. Ineens wisten we allemaal veranderingen naar onze hand te zetten. Voor de één een schijnbaar moeiteloos proces, voor de ander een proces van vallen en opstaan. Terugkijkend denk ik dat we met elkaar een behoorlijke proeve van bekwaamheid hebben afgelegd. Agile in de praktijk.

Terugkijkend denk ik dat we met elkaar een behoorlijke proeve van bekwaamheid hebben afgelegd. Agile in de praktijk.

down-arrow_1_.png (copy1)

Scroll down

Gaat wendbaarheid daarmee tot het nieuwe normaal behoren? Ik denk het wel. Sterker nog, ik hoop het. Wat jij? De mate waarmee individuen en organisaties beter in staat zijn om uitdagingen het hoofd te bieden, zijn bepalend voor herstel en succes. De blik naar buiten gericht, een lerend vermogen ontwikkelen en blijven veranderen… Het zijn wat mij betreft de belangrijkste componenten voor het nieuwe normaal. En daarmee krijgt het nieuwe normaal nog net iets meer glans. 


En als je denkt ‘ik zie wel waar het schip strandt’, ben dan niet verbaasd als iemand jou de komende tijd op de schouder klopt en vraagt: ‘Hoe staat het met jouw wendbaarheid?’

Rob Hüskens

T. 06-14 38 31 13

E. rob.huskens@thaeles.nl

henk.6845d2c3ebd6.png (Copy) (copy)
1-A

Een zomer

met glans…

Voorwoord  Door: Rob Hüskens

down-arrow_1_.png (copy1)

Scroll down

Als je straks – terug van een welverdiende zomervakantie – je koffers weer uitpakt, stap je dan ook weer in het ‘oude normaal’? Het klinkt, zo aan het begin van deze oranje zomer, bijna te mooi om waar te zijn: Klaas Knot die namens DNB een veel sneller herstel van de economie aankondigt; versnelde versoepelingen en elkaar weer op kunnen zoeken; vooruitzichten op een zomerperiode die weer iets van de oude glans lijkt terug te krijgen… Maar hoe glansrijk is het oude normaal eigenlijk?

Als ondernemer kan ik niet wachten om een streep te trekken onder de achterliggende maanden en weer vol aan de slag te gaan. En om me heen zie ik collega-ondernemers, werknemers en collega’s die reikhalzend uitkijken naar een volledige terugkeer naar hun werk. Even bijtanken en weer door!


Zeggen we straks: ‘Zo, dit was ’t dan?’ Of gunnen we onszelf nog een moment om de wijze lessen uit de afgelopen periode tot ons te nemen? De achterliggende periode heeft ons wat mij betreft stevig met de neus op de feiten gedrukt. Hoe kun je omgaan met veranderingen? Veranderingen waren de afgelopen tijd geen keuze, er was een noodzaak, een urgentie… Wendbaarheid is wat mij betreft dan ook nu al het woord van 2021. Wendbaarheid in denken en doen.


Ik vind het enorm inspirerend om te zien hoe werkzaamheden in het afgelopen anderhalf jaar in no time anders georganiseerd werden. Nieuwe diensten zagen het levenslicht; bestaande diensten werden omgevormd. Ineens wisten we allemaal veranderingen naar onze hand te zetten. Voor de één een schijnbaar moeiteloos proces, voor de ander een proces van vallen en opstaan. Terugkijkend denk ik dat we met elkaar een behoorlijke proeve van bekwaamheid hebben afgelegd. Agile in de praktijk.

Terugkijkend denk ik dat we met elkaar een behoorlijke proeve van bekwaamheid hebben afgelegd. Agile in de praktijk.

Gaat wendbaarheid daarmee tot het nieuwe normaal behoren? Ik denk het wel. Sterker nog, ik hoop het. Wat jij? De mate waarmee individuen en organisaties beter in staat zijn om uitdagingen het hoofd te bieden, zijn bepalend voor herstel en succes. De blik naar buiten gericht, een lerend vermogen ontwikkelen en blijven veranderen… Het zijn wat mij betreft de belangrijkste componenten voor het nieuwe normaal. En daarmee krijgt het nieuwe normaal nog net iets meer glans. 


En als je denkt ‘ik zie wel waar het schip strandt’, ben dan niet verbaasd als iemand jou de komende tijd op de schouder klopt en vraagt: ‘Hoe staat het met jouw wendbaarheid?’

Rob Hüskens

T. 06-14 38 31 13

E. rob.huskens@thaeles.nl

henk.6845d2c3ebd6.png (Copy) (copy)